De vereniging

Heemkundekring De Willemstad is opgericht op 26 maart 1980 (vaststelling statuten). Klik hier voor de tekst van de statuten

Doelstelling Heemkundekring:
Het bevorderen in brede kring van de belangstelling voor en de kennis van eigen streek, volk en heemkundig waardevolle overblijfselen uit vroeger tijden.
De vereniging tracht dit onder meer te bereiken door:

• het bevorderen van de belangstelling voor het eigene van de voormalige gemeente Willemstad en omgeving en het bevorderen en begeleiden van de praktische en theoretische heemkundebeoefening;
  • het houden van heemkundedagen en het instellen of doen instellen van algemene onderzoeken;
  • het organiseren van aan heemkunde gerelateerde evenementen, zoals film- en diavoorstellingen en exposities en van voor lichting op heemkundig gebied;
  • het geven van adviezen (gevraagd of ongevraagd) op heemkundig gebied aan bestuursorganen, rechtspersonen en particulieren, zo mogelijk door deelname aan commissies;
  • het middels heemkundig materiaal ondersteunen van onderwijsinstellingen;
  • medewerking verlenen aan openstelling van historische panden, en terreinen in de voormalige gemeente Willemstad en omgeving;
  • het doen uitvoeren en begeleiden van archeologisch onderzoek in de voormalige gemeente Willemstad. Overigens al datgene te doen of te laten verrichten wat naar het oordeel van de leden, in verband met voormelde doelomschrijving, nuttig of gewenst is.

Bestuur:
Simon Nieuwkoop (voorzitter)
Johan Schot (secretaris)
Maaike Stout (penningmeester)
Ton Stege (lid)
Hugo Snel (lid)
Kees Heijstek (lid)

Overige functies/contactpersonen:
Mediatheek: Janneke Driesprong
Webmaster: Piet Polak
Redactie De Ravelyn: Dicky Wijland
                                       Riet Huneker
                                       Kees Heijstek
E-mail redactie: redactie@heemkundekringdewillemstad.nl

Bankrekening:
NL32 RABO 0346 7168 61

Periodiek:
Het periodiek de "Ravelyn" verschijnt 3x per jaar. Zie ook de Publicaties pagina op deze website.

Beloningsbeleid

Privacy beleid:
Vanwege Europese wetgeving past Heemkundekring De Willemstad de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) toe. Klik hier voor het beleid wat de heemkundekring hieromtrent heeft vastgesteld.

Disclaimer:
Deze website is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Toch kunnen er fouten of onvolledigheden in staan. Hiervoor kan Heemkundekring De Willemstad geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden.
Auteursrechten op tekst, beeldmateriaal, namen en logo’s op deze site zijn voorbehouden. U mag deze niet gebruiken, kopiëren, distribueren, zenden of publiceren zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Heemkundekring De Willemstad.