Links naar diverse interessante websites

• Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC)
    Het Rijksarchief voor de provincie Noord-Brabant is opgegaan in het Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC).
    Hier worden onder meer de oude archieven van het provinciebestuur en van enkele voorgaande gewestelijke besturen beheerd. Ook de openbare archieven van rechtbanken, Kamers van Koophandel, Rijkswaterstaat zijn er te vinden. Het BHIC beschikt over een rijke kaarten- en prentenverzameling en een uitgebreide bibliotheek over de geschiedenis van de provincie.
  • Fietsroutes gemeente Moerdijk
    Wil je in Moerdijk mooie plekjes ontdekken? Klik dan hier en ontdek wat de omgeving van Moerdijk te bieden heeft.
  • Brandweer Willemstad
    De brandweer doet veel meer dan alleen het blussen van branden. De brandweer komt ook in actie bij ongevallen en rampen, maar heeft ook een belangrijke taak bij het voorkomen van branden en rampen.
  • De Canon van Moerdijk
    De Canon van Moerdijk wil de inwoners van de gemeente en andere belangstellenden kennis laten maken met de historie van hun eigen leef-, werk- en woonomgeving. De belangrijkste historische ontwikkelingen en gebeurtenissen worden in 48 vensters beschreven.
  • Erfgoed Brabant
    Zonder erfgoed zijn we spoorloos. Het verleden geeft reliëf aan het heden en zet onze weg uit naar de toekomst. Erfgoed Brabant laat zien waar je vandaan komt en wie je bent. Erfgoed geeft Brabant een eigen gezicht, een uniek profiel.
  • Zuider Frontier 1830-1839
    Op deze site staat informatie over de Zuiderwaterlinie, forten, vestingen en verdedigingswerken in Brabant, hun verleden, heden en het waarom.
  • Fort Sabina
    Het best bewaarde geheim van West-Brabant. De plek voor een leuk en spannend dagje uit
  • Zuiderwaterlinie
    De Zuiderwaterlinie is een unieke ketting van historische vestingsteden en hun ommeland, verbonden door het typisch Nederlandse verhaal van verdedigen met het water. Het is de oudste, langste én meest gebruikte waterlinie van Nederland.
  • Kadaster (bouwjaar huis)
    Via deze site kunt u gratis het bouwjaar van een woning opzoeken
  • Poortersgenootschap Willemstad
    Bezoekers aan Willemstad hebben de unieke mogelijkheid om Poorter van Willemstad te worden. In oude tijden was een Poorter een vrije burger. In de huidige tijd wil de vesting Willemstad met het Poortersgenootschap model staan voor vrijheid en respect voor de medemens.
  • De Brabant-Collectie
    Een unieke verzameling boeken, tijdschriften, handschriften, prenten, kaarten, kranten en foto's over heden en verleden van Brabant van de Universiteit Tilburg.
  • Vestingsteden
    De website van de Vereniging Nederlandse Vestingsteden. U treft er algemene informatie over de Nederlandse vestingsteden met een compleet overzicht per stad.
  • West-Brabants archief
    Op deze site zijn documenten te vinden zoals foto's, gegevens over familie, etc. van 9 West-Brantse gemeenten.
  • NGV West- en Midden Brabant
    De Nederlandse Genealogische Vereniging, afdeling West Noord-Brabant
  • Historiek
    Een online, onafhankelijk, geschiedenis magazine met als doel om geschiedenisverhalen gratis toegankelijk te maken voor een breed publiek.